Проценко А.А. ДЕЯКІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Перейти вниз

Проценко А.А. ДЕЯКІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ Empty Проценко А.А. ДЕЯКІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Сообщение автор Admin в Ср Янв 16, 2019 9:52 am

Нині відбувається активне впровадження у вітчизняну освіту компетентнісного підходу, який є нормативним для міжнародної системи освіти. Це супроводжується оновленням категоріального апарату педагогіки. Аналіз підходів до розуміння понять «компетентність» та «компетенція» свідчить, що поняття «компетентність» співвідноситься із властивостями особистості як суб’єкту діяльності, а «компетенція» – із колом її повноважень. Тому, у педагогічному контексті аналізується процес формування компетентності, а не діяльність із засвоєння компетенцій.
Професійна компетентність – це нормативна комплексно-інтегративна характеристика особистості, що визначає її готовність і здатність до виконання функцій професійної діяльності та ефективного вирішення типових професійних завдань, орієнтує її на постійне професійне самовдосконалення і самореалізацію на основі творчого використання набутих знань, професійного і життєвого досвіду, цінностей, здібностей і професійно значущих якостей.
Учитель фізичної культури – це педагогічний працівник, який має вищу або спеціальну педагогічну освіту та відповідний освітньо-кваліфікаційний рівень, що організовує та здійснює навчально-виховну роботу з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з метою формування їх фізичної культури, сприяння гармонійному розвитку особистості, формування позитивних рис характеру, зміцнення здоров’я, вдосконалення фізичної та психологічної підготовки до активного життя.
Оскільки компетентність характеризує здатність особистості до успішної реалізації професійних функцій, для визначення її змісту були конкретизовані функції майбутнього вчителя фізичної культури. На відміну від задач професійної діяльності, що є мінливими та відображають актуальні та перспективні потреби виховання і освіти, функції є інваріативним, незмінним складником професійної діяльності, який забезпечує досягнення її цілі та завдань.
Виокремлені функції учителя фізичної культури утворюють матрицю, що являє собою функціональну модель його професійної діяльності. Матриця складається з трьох груп (термінальні, інструментальні та операціональні) і трьох рівнів (загальнотрудові, загальнопедагогічні і специфічні) функцій.
Функціональний зміст професійної діяльності вчителя фізичної культури є підґрунтям для визначення змісту його професійної компетентності. Як інтегративне утворення, вона являє собою комплекс різних видів компетентностей, що утворюють трирівневу ієрархію (інтегральні, загальні та спеціальні компетентності).
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

Посмотреть профиль http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения