Котова О.В., Суханова Г.П. МУЗИЧНА СТИМУЛЯЦІЯ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ

Перейти вниз

Котова О.В., Суханова Г.П. МУЗИЧНА СТИМУЛЯЦІЯ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ Empty Котова О.В., Суханова Г.П. МУЗИЧНА СТИМУЛЯЦІЯ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ

Сообщение автор Admin в Ср Янв 16, 2019 9:48 am

В останні роки найбільш активні фахівці фізичної культури все частіше і наполегливіше говорять про доцільність прикладного використання на уроках і спортивних заняттях функціональної музики.
У школах на уроках фізичної культури музичну стимуляцію слід застосовувати з певною обережністю, зі знанням справи, до місця і до часу. Для цього вчителям і учням потрібна певна пристосованість до нових умов занять і суворе виконання всіх необхідних правил, незнання або ігнорування яких може заподіяти великої шкоди. Так, наприклад, музична стимуляція фізичних вправ погано сумісна зі значними робочими шумами. За даними досліджень, при наявності в спортивній залі робочих шумів силою вище 70 децибел, функціональну музику не чути до такої міри, що починає сприйматися учнями як неприємний акустичний гул і діяти на їх організм вже негативно.
Під час сеансу музичної стимуляції робочої діяльності учнів в процесі уроку всілякі звукові контакти між присутніми створюють з музикою взаємні шумові перешкоди, які ускладнюють слухове сприйняття, надмірно нервують і підвищують стомлюваність школярів. Щоб уникнути цього всі розмови і усні вказівки в даний час повинні бути виключені або, принаймні, зведені до мінімуму. А невідкладні усні команди вчителя краще замінити чіткими зоровими сигналами, виразним, обов’язково пов’язаним з музикою, показом пропонованих вправ і декількома умовними жестами, зміст яких повинен бути заздалегідь обговорений.
Подаючи умовні сигнали до початку і закінчення фізичних вправ, що виконуються під музику, вчитель зобов’язаний мати на увазі, що сигнал «Почати вправу!» ‒ подається на кінець музичної фрази, щоб з початком наступної музичної фрази органічно співпав початок виконання пропонованої вправи. Сигнал «Закінчити вправу!» ‒ повинен збігатися з методичним та структурним закінченням музичного твору або його фрагментарною частиною. Невиконання цієї умови порушує ритмічну узгодженість виконуваних рухових дій, емоційно дратує учнів і знижує ефективність музичної стимуляції.
Функціональна музика, яка транслюється в процесі уроку фізичної культури, повинна подобатися всім, або хоча б більшості учнів. Треба, щоб слухачі знаходили в пропонованих їм музичних програмах ті твори, які їм приємно чути. В іншому випадку музика буде викликати у них почуття незадоволення або невдоволення, посилювати нервово-психічне напруження і заважати виконуваній діяльності.
Викликаючи позитивні емоції, зміцнюючи дисципліну і ненав’язливо регулюючи просторові і швидкісно-силові характеристики виконуваних учнями рухових дій, функціональна музика тим самим бере на себе частину управлінських обов’язків вчителя, в результаті чого він виявляється менш обтяженим і більш вільним, ніж зазвичай. Це дозволяє вчителю порівняно менше стомлюватися і більш плідно використовувати свій педагогічний потенціал в тих напрямках, на які раніше не вистачало часу.
Використовуючи на уроках фізичної культури музичну стимуляцію для високої ефективності уроків, необхідно дотримуватися певних правил і рекомендацій:
1. Застосовувані на уроках фізичної культури музичні програми повинні нести учням нові і свіжі емоційні відчуття. Повторювати використані музичні програми, задля уникнення пересичення і втрати до них інтересу, рекомендується не раніше ніж через місяць.
2. В процесі проведення уроків фізичної культури найбільшу користь функціональна музика приносить при багаторазовому виконанні простих або твердо завчених вправ, які не потребують від учнів високої концентрації уваги, великої розумової зосередженості та відповідальності.
3. Музичну стимуляцію на уроці доцільно використовувати не безперервно (так вона швидко набридає і втрачає своє стимулююче значення), а епізодично, лише в тій роботі, яка характеризується періодичним виконанням простих або твердо завчених вправ, які не потребують від учнів великого зосередження уваги на виконуваній діяльності.
4. При комплектуванні цільових програм функціональної музики слід враховувати статево-віковий, а також соціально-культурний рівень передбачуваних слухачів.
5. Щоб функціональна музика стала надійним помічником вчителя і давала потрібний педагогічний ефект, її включення в урок фізичної культури має бути заздалегідь сплановано.
6. З великого розмаїття сучасних музичних жанрів для стимуляції уроків фізичної культури в загальноосвітніх навчальних закладах найбільшу практичну значимість надає легка, популярна і естрадна музика, марші, а також дитячі, танцювальні та народні мелодії.
7. При наявності відповідного радіотехнічного обладнання музику можна з успіхом застосовувати в самих різних місцях проведення навчальних або тренувальних занять: в шкільній спортивній залі, на стадіоні, в плавальному басейні, на майданчику під відкритим небом, на кросовій дистанції по пересіченій місцевості і т. ін.
Таким чином, основне завдання використання музичної стимуляції на уроках фізичної культури полягає в самостійній підготовці вчителя фізичної культури в області музики, ретельно продуманої і спланованої роботи щодо застосування музичної стимуляції з метою підвищення ефективності уроків фізичної культури. Не менш важливо враховувати музичні інтереси і вікові особливості школярів в процесі використання функціональної музики.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения