Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ

Перейти вниз

Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ Empty Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ

Сообщение автор Admin в Ср Янв 16, 2019 9:12 am

З метою корекції відхилень в поведінці та психоневрологічному стані підлітків з девіантними формами поведінки, а також для їх подальшої реадаптації здійснюються комплексні реабілітаційні заходи.
Комплексна реабілітація забезпечує реабілітацію підлітків на чотирьох рівнях:
- рівень організму – медична реабілітація;
- рівень особистості – психологічна реабілітація;
- рівень навчальної діяльності – педагогічна реабілітація;
- соціальний рівень – соціально-психологічна реабілітація.
Більшість дослідників схиляються до думки, що реабілітаційні заходи доцільно здійснювати в три етапи.
Діагностичний етап. Його головна мета – дати психолого-педагогічну оцінку стану підлітка. Він складається з чотирьох підетапів:
1) Виділення дітей групи ризику – цим займаються переважно вчителі та соціальні педагоги всіх навчальних закладів. За допомогою методу педагогічного спостереження вони виявляють дітей, яким потрібна реабілітація, а також встановлюють соціально-педагогічний діагноз: в чому полягають труднощі дитини в процесі навчання, виховання та спілкування з людьми; якого характеру ускладнення мають педагоги, батьки та ровесники при взаємодії з такою дитиною.
2) Поділ виявлених дітей на групи за симптомами – цим займаються шкільні психологи. Вони здійснюють первинний поділ загальної групи ризику на підгрупи за подібними симптомами, наприклад: діти з порушеннями поведінки, діти з стійким невстиганням, діти з недоліками в пізнавальній сфері, діти, які часто хворіють і т.д. Шкільний психолог також встановлює психологічний діагноз, на підставі якого відбираються діти для більш детального обстеження у відповідних спеціалістів з метою диференціації норми від патології. Водночас шкільний лікар ставить медичний діагноз, за яким дитина відноситься до тієї чи іншої групи здоров`я.
3) Поглиблена діагностика – здійснюється за межами навчального закладу в районних/міських психолого-медико-педагогічних консультаціях (ПМПК), Центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (ЦСССДМ). Спеціалісти здійснюють поглиблену діагностику та визначають зміст та причини патології.
4) Спеціальна діагностика – це діагностика саме відхилень (девіацій) та складання індивідуальних реабілітаційних маршрутів або програм. На цьому підетапі діагностична робота повертається на рівень закладу, який здійснює лікувально-реабілітаційні заходи.
Етап спеціальної медико-педагогічної допомоги. На цьому етапі проводиться ліквідація патологічних утворень, які порушують процес нормального розвитку підлітків, або досягається максимально можлива компенсація вроджених чи придбаних відхилень шляхом медикаментозно-психотерапевтичного лікування з урахуванням основних психопатологічних синдромів - психопатоподібного, неврозоподібного, істероформного, астенічного.
Етап соціально-психологічної підтримки. Його головною метою є проведення корекційно-виховної роботи, що спрямована на подолання шкільної девіації та сімейних репресій по відношенню до зазначеної категорії підлітків, на вирішення конфліктних ситуацій, корекцію спілкування та поведінки, а також відновлення підлітків в статусі суб’єкта навчальної діяльності. Соціально-педагогічні заходи проводять шкільні лікарі, медсестра, практичний психолог, соціальний педагог, педагогічний колектив із залученням батьків. Консультаційну допомогу надають фахівці центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
З метою вирішення проблем важковиховуваних дітей доцільним і ефективним є об’єднання зусиль медико-психологічної і соціальної служби. Саме завдяки об’єднанню їхніх зусиль можна організувати реабілітаційні та оздоровчі послуги різним віковим групам дітей.
Змістовий аспект такої діяльності може включати наступні напрямки і форми роботи:
- пропаганду психологічного здоров’я, профілактику захворювань;
- діагностику і корекцію стану здоров’я, кризового стану, адаптацію і реабілітацію, психолого-педагогічну терапію, телефон довіри;
- збір інформації і класифікацію категорії дітей та підлітків, які потребують професійної допомоги;
- навчання і консультацію спеціалістів, соціальних працівників і соціальних педагогів, працівників управлінських структур, волонтерів, груп самодопомоги;
- науково – дослідницьку роботу;
- управлінсько–координаційну роботу між медико–соціальними інститутами.
Фахівцями можуть реалізовуватись кілька програм, які спрямовані на вирішення проблем дітей (наприклад, «Батьки і діти», «Сім’я», «Діалог», «Стратегія життя», «Молодь за здоров’я» та ін.). Ці програми відображають ті проблеми, які повинні вирішуватися спільно з підлітками.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

Посмотреть профиль http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ Empty Re: Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ

Сообщение автор Татаринова Світлана в Вт Янв 22, 2019 3:36 pm

На разі підіймається надзвичайно важлива тема, важливою є співпраця різних
спеціалістів для оптимального вирішення психофізичних проблем у
дітей з порушеннями поведінки.

Татаринова Світлана

Сообщения : 7
Дата регистрации : 2018-01-24

Посмотреть профиль

Вернуться к началу Перейти вниз

Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ Empty Re: Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ

Сообщение автор innaushkalo в Чт Янв 24, 2019 4:51 pm

Девіантна поведінка у дітей потребує швидкої корекції. Батьки не повинні пускати ситуацію на самоплив, інакше особистість буде зруйнована і зломлена.

innaushkalo

Сообщения : 6
Дата регистрации : 2019-01-24

Посмотреть профиль

Вернуться к началу Перейти вниз

Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ Empty Re: Фурса В.О., Солтан А.Д. КОМПЛЕКСНІ РЕАБІЛІТАЦІЙНІ ЗАХОДИ У РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ ПОВЕДІНКИ

Сообщение автор Спонсируемый контент


Спонсируемый контент


Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения