Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Перейти вниз

Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ Empty Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Сообщение автор Admin в Ср Янв 16, 2019 9:05 am

У першій українській монографії з інклюзивної освіти (Колупаєва А.А., 2009 р.) визначення інклюзивного навчання подано таким чином: «Інклюзивне навчання – гнучка, індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання». Інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб дітей, що відрізняються своїми пізнавальними можливостями.
На думку Будяк Л.В. питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні. Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.
В Україні інклюзивне навчання розглядається як сукупність цілісних, послідовних, структурних, структурованих, супідрядних, взаємозалежних компонентів, спрямованих на реалізацію профілактичних, оздоровчих, реабілітаційних завдань і на досягнення результатів інтегрування та соціалізації дитини з порушеннями психофізичного розвитку.
Якість навчально-виховного процесу значною мірою визначається тим, наскільки враховуються і реалізуються потенційні можливості навчання та розвитку кожної дитини, її індивідуальні особливості. Якими б не були фізичні чи психічні обмеження, поряд з ними у дитини завжди є резерви розвитку, використання яких може суттєво поліпшити якість її життя.
Сутністю інклюзивної освіти є навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах за умови пристосування освітнього простору до індивідуальних особливостей дітей, надання якісних освітніх послуг таким дітям. Навчання зазначеної категорії дітей передбачає використання особистісно-орієнтованих підходів у навчально-виховному процесі, застосування індивідуальних, групових форм роботи, враховуючи вплив різних видів розладів і хвороб на процес навчання.
Таким чином, пріоритетними напрямами інклюзивної освіти в загальноосвітніх закладах є сприяння соціальному, емоційному та когнітивному розвитку кожної дитини з тим, щоб вона відчувала себе неповторним, повноцінним учасником суспільного життя. У результаті цього діти долучаються до всіх соціальних систем, структур, соціальних зв'язків, беруть активну участь в основних сферах життя і діяльності суспільства, готуються до повноцінного дорослого життя, самореалізації та розкриття особистості.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ Empty Re: Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Сообщение автор Вячеслав Фурса в Вт Янв 22, 2019 12:14 pm

Дуже цікава проблема. Нарешті державні мужі зрозуміли, що "особливих" дітей слід "витягувати" з "кліток" домашнього індивідуального навчання і створювати можливості для їх навчання, виховання і соціалізації у групах однолітків у класичних навчальних заклах. Але одного розуміння, зається, замало. Реалізація завдання потребує колосальних зусиль і капіталовкладень на всіх рівнях, починаючи з високих владних кабінетів і закінчуючи учнем-підлітком, поряд з яким, можливо, за одну парту посадять "особливого" однокласника. Тому питання інкюзивнаої освіти це і питання популяризації цієї ідеї, насамперед у середовищі учнів і їх батьків, це питання виховання толерантності, спеціальної підготовки вчителів, соціальних педагогів і шкільних психологів, медичних працівників, абсолютно нових програм і технологій навчання і як наслідок, зовсім інший рівень матеріального заохочення тих, хто буде їх реалізовувати; це питання і особливого архітектурного середовища у навчальних закладах, і питання об'єктивності оцінювання знань "особливих" учнів і реальної спроможності, використовуючи набуті знання, реалізуватися ними професійно у подальшому житті. Так, питань багато, але радісно від того, що суспільство про це говорить, робить спроби, можливо помиляється, але все ж таки йде вперед. Впевнений, саме так воно стане цивілізованим, а "особливі" діти щасливими.

Вячеслав Фурса

Сообщения : 7
Дата регистрации : 2017-05-25

Вернуться к началу Перейти вниз

Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ Empty Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Сообщение автор Юлія Сребранець в Вт Янв 22, 2019 5:36 pm

Дуже актуальна пробема для нашого суспільства. Соціальна та інформаційна політика тоталітарної держави ігнорувала проблеми інвалідів, тому зараз  включення людей з особливими потребами в існуючу систему суспільних відношень потребує певних додаткових засобів та зусиль. Наша держава намагаться крокувати вперед, але для того, щоб система запрацювала так, як треба, потрібно багато часу, фінансування, заходів та сприяння влади. Але, нажаль, на даному етапі існує дуже мало навчальних закладів в Україні, в яких дійсно є всі матеріально-технічні, навчально-методичні, кадрові та психолого-педагогічні умови для повноцінного функціонування інклюзивної освіти. Будемо сподіватися, що з кожним роком умови для повноцінного розвитку та навчання "особливих" дітей будуть тільки покращуватись.

Юлія Сребранець

Сообщения : 4
Дата регистрации : 2019-01-21

Вернуться к началу Перейти вниз

Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ Empty Re: Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Сообщение автор innaushkalo в Чт Янв 24, 2019 6:14 pm

В інклюзивному середовищі кожна дитина  з особливими освітніми потребами, почуває себе безпечно та має відчуття приналежності до колективу. Учні та їхні батьки беруть участь у визначенні навчальних цілей, а також у прийнятті рішень щодо них. Працівники школи мають відповідну кваліфікацію, підтримку, гнучкість та ресурси, аби виховувати, заохочувати та реагувати на потреби всіх учнів, без винятку.

innaushkalo

Сообщения : 6
Дата регистрации : 2019-01-24

Вернуться к началу Перейти вниз

Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ Empty Re: Татаринова С.О., Скороход А.Ю. ДО ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ

Сообщение автор Спонсируемый контент


Спонсируемый контент


Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения