Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Перейти вниз

Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ Empty Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Сообщение автор Admin в Ср Янв 16, 2019 8:59 am

Різноманітні засоби комунікації та Інтернет є невід’ємною частиною сучасного розвиненого суспільства загалом і дітей зокрема. Україна ввійшла в п’ятірку країн, інтернет-користувачі яких найбільш активно відвідують соціальні мережі. Завдяки таким технічним засобам, учням доступні електронні бібліотеки, різноманітні освітні сайти, пізнавального та розважального характеру. Діти використовують їх для спілкування та відпочинку. Отже, засоби комунікації та Інтернет для них є частиною життя, а віртуальний світ – засобом соціалізації. З одного боку, це засіб підвищення ерудиції та навичок спілкування, а з іншого – ситуація підвищеного ризику зіткнення з деякими загрозами віртуального світу: кібернасильством, шахрайством, порнографією, використанням особистої інформації в злочинних цілях тощо.
Поняття кібер-булінгу є відносно новим для вживання. Така назва пішла від англійського слова кібер (віртуальне опосередковане комп’ютером середовище) і булінг (походить від англ. bull – бик, бугай; позначає процес лютого, завзятого нападу).
Кібер-булінг являє собою форму насильницької та агресивної поведінки однієї особи чи групи осіб, яка здійснюється цілеспрямовано щодо певної особи, і має на меті завдати страждань, принизити, налякати жертву, використовуючи інформаційні та комунікаційні технології. Частіше за все це електронне повідомлення, яке:
- використовується, щоб вивести з рівноваги, залякати або збентежити іншу особу;
- використовує електронну пошту, мобільні телефони, СМС і сайти соціальних мереж для залякування, настирного приставання, збентеження, соціального виключення і нанесення шкоди репутації і дружнім стосункам;
- включає приниження, образи і також може передбачати розповсюдження чуток, розкриття приватної інформації, фотографій або відео, або містити погрози завдати шкоду;
- завжди є агресивним і болючим.
Теоретичні питання з вияву та профілактики кібер-булінгу висвітлили у своїх роботах Р. Ковальські, С. Лімбер, П. Агатстон, Л. Найдьонова, О. Баришпольць, М. Робін, П. Ланган, О. Лапа, О. Блискун, Н. Дайнека, Є. Кулік, О. Резникова та інші. В досліджуваній літературі кібер-булінг ототожнюють з такими термінами, як «електронне знущання», «електронний булінг», «соціальна онлайн-жорстокість», «цифрова агресія», «кібератака», «кібернасильство», «кіберхуліганство», «кіберагресія», «кіберпереслідування» тощо.
Рольова структура кібер-булінга складається з агресора (кібер-булер), жертви та спостерігачів, які активно чи пасивно підтримують одну зі сторін цього процесу. Кібер-булінг може включати в себе різні форми поведінки, від грайливо-жартівливої до психологічно-віртуального терору, результатом якого може стати навіть суїцид.
Такий вид насилля має свої «переваги» для кривдника - анонімність (важко виявити хто, коли і де відправив негативну інформацію); доступність (необов’язково володіти фізичною силою, щоб здійснювати таке насилля, достатньо мати сучасний гаджет і вихід в онлайн-простір); дешевизна (не потребує затрат, тільки оплата для виходу в Інтернет або доступ до безкоштовного wi-fi).
До кібер-булінгу відносять такі види онлайн знущань:
- флеймінг (обмін короткими негативними повідомленнями);
- харасмент (нав’язливі негативні повідомлення або дзвінки з різних джерел);
- кіберсталкінг (онлайн переслідування);
- обмовлення (розповсюдження неправдивої інформації про жертву);
- самозванство (розповсюдження неправдивої інформації від імені жертви);
- шахрайство (отримання особистої інформації від жертви);
- остаркізм (виключення жертви з певної онлайн групи);
- використання кібер-булером інтернет-спілкування з жертвою для задоволення особистих цілей (онлайн порно; доведення до самогубства);
- хепіслеппінг (запис на відео реальних нападок з метою розповсюдження).
Таке онлайн цькування дуже важко зупинити, бо завантажена один раз в інтернет інформація поширюється дуже швидко і вирахувати першоджерело практично неможливо. А діти, які стали жертвами кібер-булінгу, бояться або не хочуть звертатися за допомогою до дорослих та батьків, бо не вірять, що ті здатні допомогти. Вони вважають батьків некомпетентними в питаннях, пов’язаних із кібер простором, а батьки часто і самі не знають, як діяти в цих випадках.
Отже, з появою та розвитком сучасних цифрових технологій, які дуже активно використовуються підлітками, з’явився новий вид насилля – кібер-булінг. Неважко припустити, що такий вид цькування буде еволюціонувати та набирати обертів, тому подальше вивчення цього явища потребує досліджень з урахуванням педагогічних, психологічних, соціологічних та кримінальних аспектів.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ Empty Re: Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Сообщение автор Вячеслав Фурса в Вт Янв 22, 2019 11:12 am

Надзвичайно цікава, актуальна і практично не досліджена проблема взагалі і з точки зору соціальної роботи зокрема. Особливо в світлі останніх змін до законодавства щодо протидії булінгу.

Вячеслав Фурса

Сообщения : 7
Дата регистрации : 2017-05-25

Вернуться к началу Перейти вниз

Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ Empty Re: Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Сообщение автор innaushkalo в Чт Янв 24, 2019 9:33 am

Так, діти  швидко орієнтуються у віртуальному світі, відкривають власні способи використання новітніх можливостей інформаційно -комунікаційних технологій, розвивають нові потреби. В своїх природних експериментах із засвоєння навколишнього середовища діти стикаються з небезпеками і у віртуальному просторі, а батьки цього не помічають.

innaushkalo

Сообщения : 6
Дата регистрации : 2019-01-24

Вернуться к началу Перейти вниз

Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ Empty Re: Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Сообщение автор Солтан Алла в Чт Янв 24, 2019 2:08 pm

В даний час в Україні, як і в інших країнах світу, розвиваються сучасні технології. Діти користуються ними і ніяк не захищені від кіберг булінгу. Це є великою проблемою. Батьки повинні відслідковувати соціальні мережі своїх дітей.

Солтан Алла

Сообщения : 1
Дата регистрации : 2019-01-24

Вернуться к началу Перейти вниз

Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ Empty Re: Дунай А.А., Татаринова С.О. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ КІБЕР-БУЛІНГУ В ПІДЛІТКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Сообщение автор Спонсируемый контент


Спонсируемый контент


Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения