Авдимирець Н.В. МІСЦЕ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ

Перейти вниз

Авдимирець Н.В. МІСЦЕ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ Empty Авдимирець Н.В. МІСЦЕ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ

Сообщение автор Admin в Ср Янв 16, 2019 8:57 am

Сьогодні, коли знання стають основним стратегічним ресурсом, особливого значення набуває здатність людини існувати в глобалізованому, інформаційно насиченому суспільстві, навчатись протягом усього життя. Це пояснюється тим, що сучасна освіта стає все більш відкритою для міжкультурної взаємодії, під якою розуміють особливий вид безпосередніх стосунків і зв’язків, а також ті взаємні зміни, що виникають у процесі відносин. Міжкультурна взаємодія є способом розвитку культури, засобом реалізації комунікативних зв’язків. Йдеться й про філософські запозичення, і про організацію спільних партнерських програм і проектів, де діалог систем освіти виступає як діалог культур.
Громадяни всіх країн нині мають різноманітні можливості для реалізації себе як самостійної особистості в різних сферах життя, але водночас зростає відповідальність за власну долю й долі інших людей. У цих умовах така демократична цінність, як громадянськість, інтегрує не тільки соціальний, а й духовний, моральний, ідеологічний, культурно-історичний, громадянсько-патріотичний та інші аспекти. Отже, в умовах становлення громадянського суспільства та правової держави необхідно здійснювати виховання принципово нового, демократичного типу особистості, відкритої до інновацій, здатної керувати власним життям і діяльністю, справами суспільства, що може покладатись на власні сили й власною працею забезпечувати свою матеріальну незалежність. Саме тому формування студентської молоді з розвиненою моральною, правовою та політичною культурою, на нашу думку, потрібно розпочинати з сучасної школи.
Усі сфери суспільного життя свідчать про те, що головною дійовою особою в них є людина. Повсякденне діалогічне спілкування поза філософськими й ненауковими світоглядними позиціями суб’єктів дії часто втрачає активність людини й навіть унеможливлює певні продуктивні способи, засоби та прийоми взаємодії. Намагаючись зрозуміти світ та іншу людину, особистість увесь час стикається з новими проблемами, які вимагають відмови від попередніх поглядів, тому конструкти дають змогу поступово рухатись до взаєморозуміння у світі предметів шляхом здійснення логічних операцій та інтерпретації. На підставі аналізу наукових розвідок діалогічних стратегій, поширених у сучасних культурних практиках, доходимо висновку, що відкритим, на думку деяких дослідників, пасивним способом соціальної комунікації є презентація, що не передбачає дискусій, відкритих суперечок, диспутів під час її проведення, але все-таки може бути активним діалогом, адже діалог, будучи автентичним, містить неабияку активність; до того ж розуміння без артикуляції інтересів спільноти або особистісних інтенцій є неможливим.
Ми по-різному пояснюємо цю думку, визнаючи й утверджуючи чільне місце людини в будь-якій частині й формі суспільства: «Людське суспільство є об’єктом соціального вчення, оскільки людина не перебуває ані поза, ані над рамками суспільства, а існує винятково в ньому й для нього. Усвідомлення цього виявляється в твердженні, що людина – це не предмет чи пасивний елемент суспільства, а навпаки, його суб’єкт, основа і мета й завжди повинна залишатись такою. Отже, засади суспільного життя слід шукати в людині, і суспільство не може не визнавати її своїм активним і відповідальним суб’єктом. Метою кожної суспільної дії повинна стати людина.
На наше переконання, людину ніколи не можна розглядати лише як абсолютну та індивідуальну істоту, яка створила сама себе й чиї риси залежать винятково від неї самої. Також не можна вважати людину клітиною організму, призначену, щонайбільше, виконувати функціональну роль у загальній системі.
Людина існує як унікальне й неповторне творіння, як «Я», здатне на самоусвідомлення, володіння собою й самовизначення. Людську особистість слід розглядати завжди в її неповторній і непорушній унікальності, оскільки людина існує насамперед як суб’єктивне буття, як центр свідомості та свободи.
Отже, людина не може бути засобом реалізації економічних, соціальних чи політичних планів навіть в ім’я можливого прогресу як громадянського суспільства, так і окремих особистостей тепер чи в майбутньому. Людина – це основа, тобто активний і відповідальний суб’єкт власного розвитку й розвитку спільноти, до якої належить.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

Посмотреть профиль http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Авдимирець Н.В. МІСЦЕ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ Empty Re: Авдимирець Н.В. МІСЦЕ ЛЮДИНИ В СУЧАСНОМУ СВІТІ

Сообщение автор Татаринова Світлана в Вт Янв 22, 2019 3:27 pm

Дійсно, людина – головна загадка для філософського мислення. З античності і до наших днів філософи розмірковували, намагаючись пояснити, що є людина, намагалися визначити її унікальність і неповторність.

Татаринова Світлана

Сообщения : 7
Дата регистрации : 2018-01-24

Посмотреть профиль

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения