Шарова Т.М., Самек О.В. ІНТЕНСИВНІСТЬ АВТОТРАНСПОРТУ НА МАГІСТРАЛЯХ м. МЕЛІТОПОЛЬ

Перейти вниз

Шарова Т.М., Самек О.В. ІНТЕНСИВНІСТЬ АВТОТРАНСПОРТУ НА МАГІСТРАЛЯХ м. МЕЛІТОПОЛЬ Empty Шарова Т.М., Самек О.В. ІНТЕНСИВНІСТЬ АВТОТРАНСПОРТУ НА МАГІСТРАЛЯХ м. МЕЛІТОПОЛЬ

Сообщение автор Admin в Чт Янв 17, 2019 12:19 pm

Історично склалося так, що дорожня мережа м. Мелітополь і характер житлової забудови формувалися без урахування такого потужного антропогенного явища як автомобіль. Особливо несприятливі умови створилися в центральній частині міста, де висока щільність дорожньої мережі й забудови. Рух транспортних засобів у цій зоні характеризується вимушеними зупинками біля світлофорів та на регульованих перехрестях. Все це призводить до збільшення концентрації відпрацьованих газів у житловій зоні.
Концентрація відпрацьованих газів автотранспорту прямо пропорційна кількості забруднюючих речовин. Доведено, що кількість забруднюючих речовин у відпрацьованих газах залежить від інтенсивності руху, складу транспортного потоку, а також режимів руху в умовах міста, які в свою чергу визначаються транспортно-планувальними показниками. Вулична мережа міста характеризується розмірами і конфігурацією міжмагістральних територій, щільністю, довжиною перегонів, організацією руху транспорту і системою регулювання перехресть.
Проведені особисті польові спостереження за інтенсивністю руху автотранспорту на магістралях м. Мелітополь доводять, що інтенсивність руху коливається у широких межах (табл. 1). Так, максимальна інтенсивність руху автотранспорту спостерігається в центральній частині міста на перехресті вул. Героїв України і просп. Б. Хмельницького, а мінімальна – на периферії (перехрестя вул. О. Невського і вул. М. Оратовського).
Розрізняють автомагістралі і за складом автомобільного потоку. Якщо на головних магістралях міста (просп. Б. Хмельницького, просп. 50 років Перемоги) переважають легкові автомобілі, тоді як на вул. Воїнів-інтернаціоналістів, вул. Ломоносова частка вантажного транспорту помітно збільшується, тобто є функціональне розмежування транспортних магістралей міста з виводом транзитних автотранспортних потоків за межі центра міста. На деяких вулицях введено односторонній рух (частина вул. Гетьманська, вул. Грушевського, вул. Інтеркультурна), що позитивно впливає на стан повітряного басейну міста. Також чітко спостерігається розмежування автотранспортних потоків протягом доби. Наприклад, інтенсивність руху автотранспорту по будням збільшується в ранковий і вечірній час, коли населення міста пересувається до місць роботи, а у вихідні дні (субота, неділя) ранковий максимум руху затягується до 14:00, а потім іде на спад.
Таблиця 1
Інтенсивність руху автотранспорту в м. Мелітополь, а/м/годину*

Шарова Т.М., Самек О.В. ІНТЕНСИВНІСТЬ АВТОТРАНСПОРТУ НА МАГІСТРАЛЯХ м. МЕЛІТОПОЛЬ 1410
Дослідженнями, проведеними протягом трьох останніх десятиліть, встановлено вплив основних характеристик транспортного потоку (інтенсивність, щільність, структура, швидкість і нерівномірність руху) на рівень загазованості вулично-дорожньої мережі міста. Особливо треба відзначити лінійний характер впливу інтенсивності на зміну концентрації шкідливих компонентів відпрацьованих газів у приземному шарі повітря. Таким чином, зростання інтенсивності руху автотранспорту на магістралях міста не тільки впливає на кількісне збільшення джерел викидів, але одночасно призводить до зміни обсягу і токсичності викиду окремим автомобілем через його взаємодію з транспортним потоком. Токсична характеристика транспортного потоку залежить від складу (однорідності) дорожнього руху.
Таким чином, можна зробити висновок, що в м. Мелітополь район максимального забруднення автотранспортом витягнутий з півдня на північ і залежить від інтенсивності автотранспортного потоку, його складу та режимів роботи двигунів. Отже, з метою зменшення автотранспортного навантаження на міське середовище необхідне правильне планування і регулювання міського руху, скорочення числа і тривалості зупинок автомобілів, зменшення тривалості їхньої роботи на токсичних режимах, а також усунення скупчення транспортних засобів на перехрестях. Одним з важливих завдань сьогодення є впровадження в процес експлуатації на магістралях міста електромобілів.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 145
Дата регистрации : 2016-05-29

Посмотреть профиль http://miest2016.ukrainianforum.net

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения